Podczas lekcji chemii nt. "Tlenek węgla (IV)" przeprowadzonych 20.11.2023 r. w klasie 7c i 27.11.2023 r. w klasie 7b wykorzystano szkło i sprzęt laboratoryjny firmy Jangar oraz wirtualne laboratorium EMPIRIUSZ z goglami VR zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie otrzymali tlenek węgla (IV) z wykorzystaniem wirtualnego laboratorium EMPIRIUSZ z zużyciem gogli VR. Uczniowie badali właściwości tlenku węgla (IV) wykorzystując wirtualne laboratorium EMPIRIUSZ z użyciem gogli VR. Uczniowie podczas pokazu obserwowali właściwości tlenku węgla (IV). Eksperymenty przeprowadzane z użyciem Empiriusza są całkowicie bezpieczne, także dla uczniów z alergiami i astmą. Uczniowie podają przykłady różnych typów reakcji (reakcja wymiany); wskazują substraty i produkty. Uczniowie definiują pojęcie reakcji endotermicznej; podają przykład takiej reakcji. Uczniowie przeprowadzają doświadczenie pozwalające otrzymać oraz wykryć tlenek węgla (IV) (np. w powietrzu wydychanym z płuc); piszą równania reakcji otrzymywania tlenku węgla (IV) (np. reakcja spalania węgla w tlenie, rozkład węglanów, reakcja węglanu wapnia z kwasem solnym). Uczniowie opisują właściwości fizyczne i chemiczne tlenku węgla (IV) oraz funkcję tego gazu w przyrodzie.
Podczas lekcji fizyki nt. "Pomiar napięcia elektrycznego" przeprowadzonych 17.11.2023 r. w klasie 8a i 23.11.2023 r. w klasie 8b wykorzystano zestawy NTL ELECTRICITY P9901-4D i woltomierze zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie mierzyli napięcie elektryczne na żarówce. Uczniowie łączą według podanego schematu obwód elektryczny składający się ze źródła (baterii), odbiornika (żarówki), wyłączników, woltomierzy; odczytują wskazania mierników. Uczniowie rysują schematy obwodów elektrycznych składających się z jednego źródła energii, jednego odbiornika, mierników i wyłączników; posługują się symbolami graficznymi tych elementów.
Podczas lekcji fizyki nt. "Pomiar natężenia prądu elektrycznego" przeprowadzonych 16.11.2023 r. w klasie 8a i 22.11.2023 r. w klasie 8b wykorzystano zestawy NTL ELECTRICITY P9901-4D i amperomierze zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie mierzyli natężenie prądu elektrycznego przepływającego przez żarówkę. Uczniowie łączą według podanego schematu obwód elektryczny składający się ze źródła (baterii), odbiornika (żarówki), wyłączników, amperomierzy; odczytują wskazania mierników. Uczniowie rysują schematy obwodów elektrycznych składających się z jednego źródła energii, jednego odbiornika, mierników i wyłączników; posługują się symbolami graficznymi tych elementów.
Podczas lekcji chemii nt. "Tlen - najważniejszy składnik powietrza" przeprowadzonych 16.11.2023 r. w klasie 7c i 20.11.2023 r. w klasie 7b wykorzystano wirtualne laboratorium EMPIRIUSZ z goglami VR zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie otrzymali tlen z manganianu (VII) potasu z wykorzystaniem wirtualnego laboratorium EMPIRIUSZ z zużyciem gogli VR. Uczniowie spalali siarkę, węgiel magnez w tlenie wykorzystując wirtualne laboratorium EMPIRIUSZ z użyciem gogli VR. Eksperymenty przeprowadzane z użyciem Empiriusza są całkowicie bezpieczne, także dla uczniów z alergiami i astmą. Uczniowie podają przykłady różnych typów reakcji (reakcja syntezy, reakcja analizy); wskazują substraty i produkty. Uczniowie definiują pojęcie reakcji endotermicznej; podają przykład takiej reakcji. Uczniowie przeprowadzają doświadczenie polegające na otrzymaniu tlenu oraz badają wybrane właściwości fizyczne i chemiczne tlenu; odczytują z różnych źródeł (np. układu okresowego pierwiastków) informacje dotyczące tego pierwiastka; wymieniają jego zastosowania; piszą równania reakcji otrzymywania tlenu oraz równania reakcji tlenu z metalami i niemetalami.
06.11.2023 r. podczas lekcji biologii w klasie 5a nt. „Cudzożywność” wykorzystano pakiet „Rośliny” firmy Lakeshore zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie porównywali sposoby odżywiania samożywnego i cudzożywnego. Przypominaliśmy podczas wysiewu nasion fasoli o czynnikach potrzebnych roślinom do zajścia procesu fotosyntezy.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci