Podczas lekcji chemii nt. "Wodorotlenki: sodu, potasu i wapnia" przeprowadzonych 06.06.2025 r. w klasie 7a i 05.06.2025 r. w 7c oraz 04.06.2025 r. w klasie 7b wykorzystano wirtualne laboratorium EMPIRIUSZ z goglami VR zakupione w ramach programu Laboratorium Przyszłości. Uczniowie otrzymali wodorotlenek sodu w reakcji sodu z wodą oraz wodorotlenek wapnia w reakcji tlenku wapnia z wodą z wykorzystaniem wirtualnego laboratorium EMPIRIUSZ z goglami VR. Uczniowie projektują i przeprowadzają doświadczenia, w wyniku których można otrzymać wodorotlenek rozpuszczalny w wodzie np. NaOH; zapisują odpowiednie równania reakcji w formie cząsteczkowej; opisują właściwości i wynikające z nich zastosowania niektórych wodorotlenków np. NaOH.

Podczas lekcji chemii nt. "Białka" przeprowadzonych 02.06.2025 r. w klasach ósmych wykorzystano wirtualne laboratorium EMPIRIUSZ z goglami VR zakupione w ramach programu Laboratorium Przyszłości. Uczniowie doświadczalnie wykrywali białko w białku jaja kurzego, twarogu, ptasim piórze. Uczniowie eksperymentalnie badali właściwości białek. Uczniowie wykrywali białka i badali ich właściwości z wykorzystaniem wirtualnego laboratorium EMPIRIUSZ z goglami VR. Uczniowie wymieniają pierwiastki, których atomy wchodzą w skład cząsteczek białek; definiują białka jako związki powstające w wyniku kondensacji aminokwasów; badają zachowanie się białka pod wpływem ogrzewania, etanolu, kwasów i zasad, soli metali ciężkich (np. CuSO4) i chlorku sodu; opisują różnice w przebiegu denaturacji i koagulacji białek; wymieniają czynniki, które wywołują te procesy; projektują i przeprowadzają doświadczenia pozwalające wykryć obecność białka za pomocą stężonego roztworu kwasu azotowego(V) w różnych produktach spożywczych.

#LaboratoriaPrzyszłości   #LaboratoriaPrzyszlosci

Podczas lekcji fizyki nt. "Odbicie i rozproszenie światła" przeprowadzonych 29.05.2025 r. w klasie 8c i 27.05.2025 r. w klasie 8b oraz 26.05.2025 r. w klasie 8a oraz wykorzystano gogle VR z dostępem do portalu ClassVr firmy AKTIN zakupione w ramach programu Laboratorium Przyszłości. Uczniowie oglądali odbicie światła od zwierciadła płaskiego. Uczeń: opisuje zjawisko odbicia od powierzchni płaskiej; opisuje zjawisko rozproszenia światła przy odbiciu od powierzchni chropowatej; analizuje bieg promieni wychodzących z punktu w różnych kierunkach, a następnie odbitych od zwierciadła płaskiego; demonstruje zjawisko prostoliniowego rozchodzenia się światła.

Podczas lekcji fizyki nt. "Zjawiska cienia i półcienia" przeprowadzonych 26.05.2025 r. w klasach 8b i 8c oraz 23.05.2025 r. w klasie 8a wykorzystano gogle VR z dostępem do portalu ClassVr firmy AKTIN zakupione w ramach programu Laboratorium Przyszłości. Uczniowie oglądali zaćmienie Słońca, obieg Księżyca dookoła Ziemi. Uczeń wyjaśnia powstawanie cienia i półcienia.

Podczas lekcji fizyki nt. "Światło i jego właściwości" przeprowadzonych 16.05.2025 r. w klasie 8a i 12.05.2025 r. w klasach 8b i 8c wykorzystano gogle VR z dostępem do portalu ClassVr firmy AKTIN zakupione w ramach programu Laboratorium Przyszłości. Uczniowie oglądali budowę Słońca, malowanie światłem, świetliki. Uczeń ilustruje prostoliniowe rozchodzenie się światła w ośrodku jednorodnym.

#LaboratoriaPrzyszłości   #LaboratoriaPrzyszlosci

Podczas lekcji chemii nt. "Szereg homologiczny alkoholi" przeprowadzonych 27.03.2025 r. w klasach 8b i 8c oraz 19.03.2025 r. w klasie 8a wykorzystano zestawy konstruowania molekuł 302 cz. (732802) MAC DYDAKTYKA zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie budowali modele metanolu, etanolu, propanolu, butanolu, pentanolu z wykorzystaniem zestawów do konstruowania molekuł 302 cz. (732802) MAC DYDAKTYKA. Uczniowie tworzą wzór ogólny szeregu homologicznego alkilu, alkoholu (na podstawie wzorów kolejnych alkanów) i zapisują wzór sumaryczny alkoholu o podanej liczbie atomów węgla; rysują wzory strukturalne i półstrukturalne (grupowe) grup alkilowych, alkoholi o łańcuchach prostych do pięciu atomów węgla w cząsteczce; podają ich nazwy systematyczne; definiują pojęcia grupy alkilowej i alkoholu.

Podczas lekcji fizyki nt. "Ruch drgający" przeprowadzonych 24.03.2025 r. w klasie 8b, 20.03.2025 r. w klasie 8c oraz 14.03.2025 r. w klasie 8a wykorzystano zestaw NTL MATERIAL FOR SUPPORTING AND ASSEMBLY P9901-4A zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie obserwowali ruch drgający wahadła matematycznego i wahadła sprężynowego.

Podczas lekcji chemii nt. "Etyn - budowa, właściwości i zastosowania” przeprowadzonych 13.03.2025 r. w klasie 8a oraz 10.03.2025 r. w klasach 8b i 8c wykorzystano wirtualne laboratorium EMPIRIUSZ z goglami VR zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie badali właściwości etynu wykorzystując wirtualne laboratorium EMPIRIUSZ z użyciem gogli VR. Uczniowie na podstawie obserwacji opisują właściwości fizyczne i chemiczne (spalanie, przyłączanie bromu) etynu; wyszukują informacje na temat jego zastosowań i je wymieniają. Uczniowie przeprowadzają doświadczenie pozwalające odróżnić węglowodory nasycone od nienasyconych.

06.03.2025 r. podczas Dnia Otwartego szkoły wykorzystano gogle VR z dostępem do portalu ClassVr firmy AKTIN oraz szkło i sprzęt laboratoryjny firmy Jangar zakupione w ramach programu Laboratorium Przyszłości. Przyszłe przedszkolaki i przyszli uczniowie klas pierwszych naszej szkoły obserwowali m.in. chemiczną lokomotywę, otrzymywanie ognia bez zapałek, węże faraona, aktywność wulkanu.

#LaboratoriaPrzyszłości   #LaboratoriaPrzyszlosci

Podczas lekcji chemii nt. "Kwas etanowy " przeprowadzonych 28.04.2025 r. w klasach 8b i 8c oraz 14.04.2025 r. w klasie 8a wykorzystano szkło laboratoryjne firmy Jangar oraz wirtualne laboratorium EMPIRIUSZ z zużyciem gogli VR zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie badali właściwości chemiczne kwasu etanowego, przeprowadzając reakcje tego kwasu z magnezem i tlenkiem miedzi (II) wykorzystując gogle VR. Uczniowie badają i opisują wybrane właściwości fizyczne i chemiczne kwasu etanowego (octowego); piszą w formie cząsteczkowej równania reakcji tego kwasu z wodorotlenkami, tlenkami metali, metalami; badają odczyn wodnego roztworu kwasu etanowego (octowego); piszą równanie dysocjacji tego kwasu.

Podczas lekcji chemii nt. "Prawo zachowania masy" przeprowadzonych 16.04.2025 r. w klasie 7a i 7b oraz 24.04.2025 r. w 7c wykorzystano wirtualne laboratorium EMPIRIUSZ z zużyciem gogli VR zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie potwierdzili słuszność prawa zachowania masy otrzymując tlenek miedzi (II). Uczniowie stosują do obliczeń prawo zachowania masy (wykonują obliczenia związane ze stechiometrią wzoru chemicznego i równania reakcji chemicznej).

Podczas lekcji fizyki nt. "Druga zasada dynamiki" przeprowadzonych 09.04.2025 r. w klasach 7a i 08.04.2025 r. w klasie 7b oraz 02.04.2025 r. w klasie 7c wykorzystano wykorzystano zestawy NTL SEK DYNAMICS P9902-4J i NTL MATERIAL FOR SUPPORTING AND ASSEMBLY P9901-4A zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. W trakcie zajęć uczniowie obserwowali wpływy masy i siły na przyspieszenie. Uczniowie wyjaśniają zależność przyspieszenia od masy, zależność przyspieszenia od siły w drugiej zasadzie dynamiki. Uczniowie obserwowali ruch jednostajnie przyspieszony w drugiej zasadzie dynamiki.

#LaboratoriaPrzyszłości    #LaboratoriaPrzyszlosci   #Laboratoria Przyszłości   #Laboratoria Przyszlosci

Podczas lekcji chemii nt. "Szereg homologiczny alkenów” przeprowadzonych 24.02.2025 r. w klasach 8b i 8c, 17.02.2025 r. w klasie 8a i 13.02.2024 r. w klasie 8a wykorzystano zestawy konstruowania molekuł 302 cz. (732802) MAC DYDAKTYKA i gogle VR z dostępem do portalu ClassVr firmy AKTIN zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie budowali modele etenu, propenu, butenu, pentenu z wykorzystaniem zestawów do konstruowania molekuł 302 cz. (732802) MAC DYDAKTYKA. Uczneń: tworzy wzór ogólny szeregu homologicznego alkenów (na podstawie wzorów kolejnych alkenów) i zapisuje wzór sumaryczny alkenu o podanej liczbie atomów węgla; rysuje wzory strukturalne i półstrukturalne oraz grupowe alkenów o łańcuchach prostych do pięciu atomów węgla w cząsteczce; podaje ich nazwy systematyczne; definiuje pojęcie węglowodoru nienasyconego (alkenu).

Podczas lekcji fizyki nt. "Elektromagnes - budowa, działanie i zastosowania" przeprowadzonych 24.02.2025 r. w klasie 8c, 21.02.2025 r. w klasie 8a, 18.02.2025 r. w klasie 8b uczniowie budowali elektromagnesy i badali czynniki wpływające na ich działanie. Do wykonania ćwiczeń uczniowskich wykorzystano zestawy SMARTBEE CLUB Unbox curiosityl  ELEKTROMAGNES zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczeń: opisuje budowę i działanie elektromagnesu; opisuje wzajemne oddziaływanie elektromagnesów i magnesów; wymienia przykłady zastosowania elektromagnesów.

Na lekcjach fizyki nt. "Pole magnetyczne przewodnika z prądem" przeprowadzonych 17.02.2025 r. w klasach ósmych uczniowie badali czynniki wpływające na przewodniki z prądem. Do wykonania ćwiczeń uczniowskich wykorzystano zestawy SMARTBEE CLUB Unbox curiosityl  ELEKTROMAGNES zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczeń: opisuje zachowanie się igły magnetycznej w otoczeniu prostoliniowego przewodnika z prądem; demonstruje zjawisko oddziaływania przewodnika z prądem na igłę magnetyczną.

#LaboratoriaPrzyszłości   #LaboratoriaPrzyszlosci

 1460x616Logo Mistrzowie Matlandii 2 img1 logo bip

naskSzkoła bierze udział w projekcie pn. „Zdalna Szkoła - wsparcie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej w systemie kształcenia zdalnego” współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.
Deklaracja dostępności