Podczas lekcji chemii nt. "Zjawisko fizyczne i reakcja chemiczna" przeprowadzonych 24.09.2024 r. w klasie 7c i 25.09.2024 r. w klasach 7a i 7b wykorzystano szkło laboratoryjne firmy Jangar zakupione w ramach programu Laboratorium Przyszłości. Uczniowie doświadczalnie badali zjawisko fizyczne. Uczniowie doświadczalnie otrzymywali tlenek magnezu w reakcji spalania magnezu w powietrzu; siarczek żelaza (II) w reakcji żelaza z siarką. Uczeń: opisuje i porównuje zjawisko fizyczne i reakcję chemiczną; projektuje i przeprowadza doświadczenia ilustrujące zjawisko fizyczne i reakcję chemiczną; na podstawie obserwacji klasyfikuje przemiany do reakcji chemicznych i zjawisk fizycznych.
Podczas lekcji chemii nt. "Kwas siarkowy (VI), kwas siarkowy (IV) - tlenowe kwasy siarki" przeprowadzonych 23.09.2024 r. w klasach ósmych wykorzystano szkło laboratoryjne firmy Jangar oraz wirtualne laboratorium EMPIRIUSZ z goglami VR zakupione w ramach programu Laboratorium Przyszłości. Uczniowie przeprowadzali doświadczenie, w wyniku którego można otrzymać kwas siarkowy (IV) z wykorzystaniem wirtualnego laboratorium EMPIRIUSZ z zużyciem gogli VR zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie badali właściwości fizyczne i chemiczne stężonego kwasu siarkowego (VI). W oparciu o wykonane eksperymenty umieją opisać właściwości tych kwasów. Eksperymenty przeprowadzane z użyciem Empiriusza są całkowicie bezpieczne, także dla uczniów z alergiami i astmą. Uczeń: bezpiecznie posługuje się prostym sprzętem laboratoryjnym i podstawowymi odczynnikami chemicznymi; projektuje i przeprowadza proste doświadczenia chemiczne; formułuje obserwacje, wnioski oraz wyjaśnienia; przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
Podczas lekcji fizyki nt. "Elektryzowanie przez indukcję" przeprowadzonych 23.09.2024 r. w klaasch ósmych wykorzystano zestawy SMARTBEE CLUB Unbox curiosityl ELEKTROSTATYKA zakupione w ramach programu Laboratroium Przyszłości. Uczniowie pracując w grupach budowali elektroskopy. Uczniowie doświadczalnie badali zjawisko elektryzowania przewodnika przez indukcję. Uczeń: opisuje przemieszczanie ładunków w przewodnikach pod wpływem oddziaływania ze strony ładunku zewnętrznego (indukacja elektrostatyczna); opisuje budowę i zasadę działania elektroskopu.
#LaboratoriumPrzyszłości #LaboratoriumPrzyszlosci #LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci