Podczas lekcji chemii nt. "Szereg homologiczny alkanów" przeprowadzonych 20.01.2025 r. w klasie 8b, 16.01.2025 r. w klasie 8c, 15.01.2025 r. w klasie 8a wykorzystano zestawy konstruowania molekuł 302 cz. (732802) MAC DYDAKTYKA i gogle VR z dostępem do portalu ClassVr firmy AKTIN zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie budowali modele metanu, etanu, propanu, butanu, pentanu z wykorzystaniem zestawów do konstruowania molekuł 302 cz. (732802) MAC DYDAKTYKA. Uczniowie oglądali modele budowy etanu, propanu posługując się goglami VR. Uczniowie tworzą wzór ogólny szeregu homologicznego alkanów (na podstawie wzorów kolejnych alkanów) i zapisują wzór sumaryczny alkanu o podanej liczbie atomów węgla; rysują wzory strukturalne i półstrukturalne (grupowe) alkanów o łańcuchach prostych do pięciu atomów węgla w cząsteczce; podają ich nazwy systematyczne; definiują pojęcie węglowodoru nasyconego (alkanu).
Podczas lekcji chemii nt. "Budowa atomu - nukleony i elektrony” przeprowadzonych 14.01.2025 r. w klasie 7c i 15.01.2025 r. w klasach 7a i 7b wykorzystano gogle VR z dostępem do portalu ClassVr firmy AKTIN zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie oglądali modele budowy atomu: planetarny, jądrowy, kwantowy używając do tych celów gogli VR firmy AKTIN. Uczniowie oglądali modele budowy atomu wodoru, węgla, magnezu, siarki posługując się goglami VR. Uczniowie posługują się pojęciem pierwiastka chemicznego jako zbioru atomów o danej liczbie atomowej Z; opisują skład atomu (jądro: protony i neutrony, elektrony); na podstawie położenia pierwiastka w układzie okresowym określają liczbę powłok elektronowych w atomie oraz liczbę elektronów zewnętrznej powłoki elektronowej dla pierwiastków grup 1 i 2 i 13–18; określają położenie pierwiastka w układzie okresowym (numer grupy, numer okresu); ustalają liczbę protonów, elektronów i neutronów w atomie na podstawie liczby atomowej i masowej.
Podczas lekcji fizyki nt. "Prawo Archimedesa a pływanie ciał" przeprowadzonych 14.01.2025 r. w klasach 7b i 7c oraz 15.01.2025 r. w klasie 7a wykorzystano gogle VR z dostępem do portalu ClassVr firmy AKTIN zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie fruwali paralotniami, podziwiali Turcję z lotu ptaka fruwając balonem na ogrzane powietrze, obserwowali z góry krajobrazy Namibii poruszając się balonem na ogrzane powietrze, pływali z rekinami używając do tych celów gogli VR firmy AKTIN. Uczniowie analizują siły działające na ciała zanurzone w cieczach lub gazach, posługując się pojęciem siły wyporu i prawem Archimedesa; na podstawie prawa Archimedesa analizują pływanie ciał. Uczniowie wymieniają zastosowania prawa Archimedesa.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci