Na lekcjach fizyki 17.12.2024 r. w klasie 8b, 13.12.2024 r. w klasach 8a, 12.12.2024 r. w klasie 8c nt. "Pomiar pracy i mocy prądu elektrycznego" wykorzystano zestawy NTL ELECTRICITY P9901-4D i woltomierze oraz amperomierze zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie mierzyli napięcie elektryczne i natężenie prądu elektrycznego na żarówce w celu zmierzenia pracy i mocy prądu elektrycznego. Uczniowie: posługują się pojęciem pracy i mocy prądu elektrycznego wraz z ich jednostkami; stosują do obliczeń związki między tymi wielkościami; przeliczają energię elektryczną wyrażoną w kilowatogodzinach na dżule i odwrotnie; łączą według podanego schematu obwód elektryczny składający się ze źródła (baterii), odbiornika (żarówki), wyłączników, woltomierzy, amperomierzy; odczytują wskazania mierników. Uczniowie rysują schematy obwodów elektrycznych składających się z jednego źródła energii, jednego odbiornika, mierników i wyłączników; posługują się symbolami graficznymi tych elementów.

Na lekcjach chemii 12.12.2024 r. w klasie 8b, 09.12.2024 r. w klasach 8a i 8c nt. "Reakcje strąceniowe" wykorzystano szkło i sprzęt laboratoryjny firmy Jangar zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie obserwowali przeprowadzane przez nauczycielkę reakcję azotanu (V) srebra (I) z kwasem chlorowodorowym, siarczanu (VI) sodu z wodą wapienną. Uczniowie: wyjaśniają przebieg reakcji strąceniowej; projektują doświadczenie pozwalające otrzymywać substancje trudno rozpuszczalne (sole i wodorotlenki) w reakcjach strąceniowych, piszą odpowiednie równania reakcji w formie cząsteczkowej i jonowej; na podstawie tablicy rozpuszczalności soli i wodorotlenków przewidują wynik reakcji strąceniowej; piszą równania dysocjacji elektrolitycznej soli rozpuszczalnych w wodzie; przeprowadzają obserwacje doświadczeń; przestrzegają zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania obserwacji i doświadczeń.

Podczas lekcji chemii nt. "Reakcje wodorotlenków metali z tlenkami niemetali" przeprowadzonych w dniach 09.12.2024 r. w klasie 8b, 05.12.2024 r. w klasie 8c, 04.12.2024 r. w klasie 8a wykorzystano szkło i sprzęt laboratoryjny firmy Jangar zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie obserwowali przeprowadzaną przez nauczycielkę reakcję wody wapiennej z tlenkiem węgla (IV). Uczniowie: piszą równania reakcji otrzymywania soli (wodorotlenek (NaOH, KOH, Ca(OH)2) + tlenek niemetalu) w formie cząsteczkowej; przeprowadzają obserwacje doświadczeń; przestrzegają zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania obserwacji i doświadczeń.

Podczas lekcji chemii nt. "Reakcje tlenków metali z kwasami" przeprowadzonych 04.12.2024 r. w klasie 8b, 02.12.2024 r. w klasach 8a i 8c wykorzystano szkło i sprzęt laboratoryjny firmy Jangar zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie obserwowali przeprowadzane przez nauczycielkę reakcje tlenku magnezu z kwasem chlorowodorowym, reakcję tlenku miedzi (II) z kwasem chlorowodorowym. Uczniowie: piszą równania reakcji otrzymywania soli (kwas + tlenek metalu) w formie cząsteczkowej; przeprowadzają obserwacje doświadczeń; przestrzegają zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania obserwacji i doświadczeń.

#LaboratoriaPrzyszłości   #LaboratoriaPrzyszlosci

 

 

 1460x616Logo Mistrzowie Matlandii 2 img1 logo bip

naskSzkoła bierze udział w projekcie pn. „Zdalna Szkoła - wsparcie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej w systemie kształcenia zdalnego” współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.
Deklaracja dostępności