Podczas lekcji fizyki nt. "Zjawiska cienia i półcienia" przeprowadzonych 23.05.2024 r. w klasie 8a i 17.05.2024 r. w klasie 8b wykorzystano gogle VR z dostępem do portalu ClassVr firmy AKTIN zakupione w ramach programu Laboratorium Przyszłości. Uczniowie oglądali budowę Słońca, zaćmienie Słońca, obieg Księżyca dookoła Ziemi. Uczniowie ilustrują prostoliniowe rozchodzenie się światła w ośrodku jednorodnym; wyjaśniają powstawanie cienia i półcienia.

Podczas lekcji chemii w klasach ósmych nt. "Tłuszcze" przeprowadzonych 21.05.2024 r. wykorzystano szkło laboratoryjne firmy Jangar zakupione w ramach programu Laboratorium Przyszłości. Uczniowie badali rozpuszczalność oleju roślinnego w wodzie, etanolu i benzynie. Uczniowie eksperymentalnie odróżniali tłuszcz roślinny od zwierzęcego. Uczniowie opisują budowę cząsteczki tłuszczu jako estru glicerolu i kwasów tłuszczowych; klasyfikują tłuszcze pod względem pochodzenia, stanu skupienia i charakteru chemicznego; opisują wybrane właściwości fizyczne tłuszczów; projektują i przeprowadzają doświadczenie pozwalające odróżnić tłuszcz nienasycony od nasyconego.

Podczas lekcji chemii nt. "Rozpuszczalność substancji w wodzie" przeprowadzonych 13.05.2024 r. w klasie 7b i 20.05.2024 r. w 7c wykorzystano szkło laboratoryjne firmy Jangar zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie doświadczalnie sprawdzili od czego zależy rozpuszczalność substancji oraz co wpływa na szybkość rozpuszczania substancji. Uczniowie projektują i przeprowadzają doświadczenia dotyczące rozpuszczalności różnych substancji w wodzie; projektują i przeprowadzają doświadczenia wykazujące wpływ różnych czynników na szybkość rozpuszczania substancji stałych w wodzie; definiują pojęcie rozpuszczalność; odczytują rozpuszczalność substancji z tabeli rozpuszczalności lub z wykresu rozpuszczalności.

Podczas lekcji chemii nt. "Rodzaje roztworów " przeprowadzonych 08.05.2024 r. w klasie 7b i 13.05.2024 r. w 7c wykorzystano szkło laboratoryjne firmy Jangar zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie otrzymywali roztwory nienasycony i nasycony. Uczniowie przeprowadzili krystalizację azotanu (V) potasu. Uczniowie sporządzili roztwór właściwy, koloid i zawiesinę. Uczniowie opisują budowę cząsteczki wody oraz przewidują zdolność do rozpuszczania się różnych substancji w wodzie; podają przykłady substancji, które nie rozpuszczają się w wodzie, oraz przykłady substancji, które rozpuszczają się w wodzie, tworząc roztwory właściwe; podają przykłady substancji, które z wodą tworzą koloidy i zawiesiny; podają różnice między roztworem nasyconym i nienasyconym.

 

 1460x616Logo Mistrzowie Matlandii 2 img1 logo bip

naskSzkoła bierze udział w projekcie pn. „Zdalna Szkoła - wsparcie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej w systemie kształcenia zdalnego” współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.
Deklaracja dostępności