Podczas lekcji chemii nt. "Białka" przeprowadzonych 06.06.2024 r. w klasie 8B i 07.06.2024 r. w klasie 8A wykorzystano szkło laboratoryjne firmy Jangar oraz wirtualne laboratorium EMPIRIUSZ z goglami VR zakupione w ramach programu Laboratorium Przyszłości. Uczniowie doświadczalnie wykrywali białko w białku jaja kurzego, twarogu, ptasim piórze. Uczniowie eksperymentalnie badali właściwości białek. Uczniowie wykrywali białka i badali ich właściwości z wykorzystaniem wirtualnego laboratorium EMPIRIUSZ z goglami VR. Uczniowie wymieniają pierwiastki, których atomy wchodzą w skład cząsteczek białek; definiują białka jako związki powstające w wyniku kondensacji aminokwasów; badają zachowanie się białka pod wpływem ogrzewania, etanolu, kwasów i zasad, soli metali ciężkich (np. CuSO4) i chlorku sodu; opisują różnice w przebiegu denaturacji i koagulacji białek; wymieniają czynniki, które wywołują te procesy; projektują i przeprowadzają doświadczenia pozwalające wykryć obecność białka za pomocą stężonego roztworu kwasu azotowego(V) w różnych produktach spożywczych.
Podczas lekcji chemii nt. "Sposoby otrzymywania trudno rozpuszczalnych wodorotlenków " przeprowadzonych 03.06.2024 r. w klasie 7b i 06.06.2024 r. w 7c wykorzystano szkło laboratoryjne firmy Jangar oraz wirtualne laboratorium EMPIRIUSZ z goglami VR zakupione w ramach programu Laboratorium Przyszłości. Uczniowie doświadczalnie otrzymali wodorotlenek miedzi (II) i wodorotlenek żelaza (III) z reakcji odpowiednich chlorków z wodorotlenkiem sodu. Uczniowie otrzymali wodorotlenek miedzi (II) i wodorotlenek glinu z odpowiednich chlorków z wodorotlenkiem sodu z wykorzystaniem wirtualnego laboratorium EMPIRIUSZ z goglami VR. Uczniowie projektują i przeprowadzają doświadczenia, w wyniku których można otrzymać wodorotlenek trudno rozpuszczalny w wodzie Cu(OH)2, Fe(OH)3, Al.(OH)3; zapisują odpowiednie równania reakcji w formie cząsteczkowej.
Podczas lekcji chemii nt. "Wodorotlenek sodu i potasu" przeprowadzonych 03.06.2024 r. w klasie 7c i 05.06.2024 r. w 7b wykorzystano szkło laboratoryjne firmy Jangar oraz wirtualne laboratorium EMPIRIUSZ z goglami VR zakupione w ramach programu Laboratorium Przyszłości. Uczniowie doświadczalnie właściwości wodorotlenku sodu i potasu. Uczniowie otrzymali wodorotlenek sodu w reakcji sodu z wodą z wykorzystaniem wirtualnego laboratorium EMPIRIUSZ z goglami VR. Uczniowie projektują i przeprowadzają doświadczenia, w wyniku których można otrzymać wodorotlenek rozpuszczalny w wodzie np. NaOH; zapisują odpowiednie równania reakcji w formie cząsteczkowej; opisują właściwości i wynikające z nich zastosowania niektórych wodorotlenków np. NaOH.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci