Podczas lekcji chemii nt. "Wyższe kwasy karboksylowe" przeprowadzonych 18.04.2023 r. w klasie 8b i 12.04.2024 r. w 8a wykorzystano szkło laboratoryjne firmy Jangar zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie badali właściwości fizyczne i chemiczne kwasów stearynowego i oleinowego. Uczniowie podają nazwy i rysują wzory półstrukturalne (grupowe) długołańcuchowych kwasów monokarboksylowych (kwasów tłuszczowych) nasyconych (palmitynowego, stearynowego) i nienasyconego (oleinowego); opisują wybrane właściwości fizyczne i chemiczne długołańcuchowych kwasów monokarboksylowych; projektują i przeprowadzają doświadczenie, które pozwoli odróżnić kwas oleinowy od palmitynowego lub stearynowego.

Podczas lekcji chemii nt. "Prawo zachowania masy" przeprowadzonych 15.04.2023 r. w klasie 7c i 10.04.2024 r. w 7b wykorzystano wirtualne laboratorium EMPIRIUSZ z zużyciem gogli VR zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie potwierdzili słuszność prawa zachowania masy otrzymując tlenek miedzi (II). Uczniowie stosują do obliczeń prawo zachowania masy (wykonują obliczenia związane ze stechiometrią wzoru chemicznego i równania reakcji chemicznej).

Podczas lekcji chemii nt. "Kwas etanowy " przeprowadzonych 09.04.2023 r. w klasie 8b i 05.04.2024 r. w 8a wykorzystano szkło laboratoryjne firmy Jangar oraz wirtualne laboratorium EMPIRIUSZ z zużyciem gogli VR zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie badali właściwości chemiczne kwasu etanowego, przeprowadzając reakcje tego kwasu z magnezem i tlenkiem miedzi (II) wykorzystując gogle VR. Uczniowie badają i opisują wybrane właściwości fizyczne i chemiczne kwasu etanowego (octowego); piszą w formie cząsteczkowej równania reakcji tego kwasu z wodorotlenkami, tlenkami metali, metalami; badają odczyn wodnego roztworu kwasu etanowego (octowego); piszą równanie dysocjacji tego kwasu.

Podczas lekcji fizyki nt. "Wyznaczanie okresu i częstotliwości drgań wahadeł" przeprowadzonych 05.04.2024 r. w klasach ósmych wykorzystano zestawy NTL SEK DYNAMICS P9902-4J i NTL MATERIAL FOR SUPPORTING AND ASSEMBLY P9901-4A zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. W trakcie zajęć uczniowie pracując w grupach doświadczalnie wyznaczali okresy i częstotliwości w ruchu okresowym wahadeł matematycznego i sprężynowego.

#LaboratoriaPrzyszłości   #LaboratoriaPrzyszlosci

 

 

 1460x616Logo Mistrzowie Matlandii 2 img1 logo bip

naskSzkoła bierze udział w projekcie pn. „Zdalna Szkoła - wsparcie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej w systemie kształcenia zdalnego” współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.
Deklaracja dostępności