Podczas lekcji chemii nt. "Atomy i cząsteczki - składniki materii" przeprowadzonych 18.12.2023 r. w klasach 7b i 7c wykorzystano szkło laboratoryjne firmy Jangar oraz gogle VR z dostępem do portalu ClassVr firmy AKTIN zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie obserwowali zjawisko dyfuzji manganianu (VII) potasu w wodzie. Uczniowie oglądali atomy i cząsteczki wykorzystując gogle VR. Uczniowie tłumaczą, na czym polega zjawisko dyfuzji. Uczniowie opisują różnice między związkiem chemicznym a pierwiastkiem. Uczniowie opisują różnice między atomem a cząsteczką.

Podczas lekcji fizyki nt. "Pomiar oporu elektrycznego (rezystancji)" przeprowadzonych 08.12.2023 r. w klasie 8a i 12.12.2023 r. w klasie 8b wykorzystano zestawy NTL ELECTRICITY P9901-4D i woltomierze oraz amperomierze zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Podczas pracy w grupach uczniowie mierzyli napięcie elektryczne i natężenie prądu elektrycznego przepływającego przez opornik. Uczniowie na podstawie wzoru rezystancji obliczali opory elektryczne swoich oporników. Uczniowie łączą według podanego schematu obwód elektryczny składający się ze źródła (baterii), odbiornika (żarówki, opornika), wyłącznika, woltomierza, amperomierza; odczytują wskazania mierników. Uczniowie rysują schematy obwodów elektrycznych składających się z jednego źródła energii, jednego odbiornika, mierników i wyłącznika; posługują się symbolami graficznymi tych elementów.

Podczas lekcji chemii nt. "Wodór” przeprowadzonych 06.12.2023 r. w klasie 7b i 07.12.2023 r. w klasie 7c wykorzystano szkło i sprzęt laboratoryjny firmy Jangar oraz wirtualne laboratorium EMPIRIUSZ z goglami VR zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie otrzymali wodór z wykorzystaniem wirtualnego laboratorium EMPIRIUSZ z zużyciem gogli VR. Uczniowie badali właściwości wodoru wykorzystując wirtualne laboratorium EMPIRIUSZ z użyciem gogli VR. Uczniowie podczas pokazu obserwowali otrzymywanie wodoru. Eksperymenty przeprowadzane z użyciem Empiriusza są całkowicie bezpieczne, także dla uczniów z alergiami i astmą. Uczniowie podają przykłady różnych typów reakcji (reakcja wymiany); wskazują substraty i produkty. Uczniowie definiują pojęcie reakcji egzotermicznej; podają przykład takiej reakcji. Uczniowie przeprowadzają doświadczenie pozwalające otrzymać wodór; piszą równania reakcji otrzymywania wodoru (np. reakcja cynku z kwasem chlorowodorowym). Uczniowie opisują właściwości fizyczne i chemiczne wodoru. Uczniowie wymieniają jego zastosowania; piszą równania reakcji wodoru z niemetalami; opisują właściwości fizyczne oraz zastosowania wybranych wodorków niemetali (amoniaku, chlorowodoru, siarkowodoru).

#LaboratoriaPrzyszłości   #LaboratoriaPrzyszlosci

 

 

 1460x616Logo Mistrzowie Matlandii 2 img1 logo bip

naskSzkoła bierze udział w projekcie pn. „Zdalna Szkoła - wsparcie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej w systemie kształcenia zdalnego” współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.
Deklaracja dostępności