23.02.2024 r. na lekcjach fizyki w klasach ósmych nt. "Elektromagnes - budowa, działanie i zastosownia" uczniowie pracując w grupach budowali elektromagnesy i badali czynniki wpływające na ich działanie. Do wykonania ćwiczeń uczniowskich wykorzystano zestawy SMARTBEE CLUB Unbox curiosityl ELEKTROMAGNES zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie opisują budowę i działanie elektromagnesu; opisują wzajemne oddziaływanie elektromagnesów i magnesów; wymieniają przykłady zastosowania elektromagnesów.
22.02.2024 r. podczas Dnia Otwartego szkoły wykorzystano gogle VR z dostępem do portalu ClassVr firmy AKTIN oraz szkło i sprzęt laboratoryjny firmy Jangar zakupione w ramach programu Laboratorium Przyszłości. Dzieci tańczyły na karnawale w Rio de Janeiro, karmiły rekiny, pływały wśród wielkich żółwi rafy koralowej, spacerowały wśród pingwinów Gentoo na Antarktydzie, itp. posługując się goglami VR firmy AKTIN. Przyszłe przedszkolaki i przyszli uczniowie naszej szkoły obserwowali m.in. otrzymywanie pasty dla słonia, dżina w butelce, węże faraona.
Podczas lekcji fizyki nt. "Ruch prostoliniowy zmienny" przeprowadzonych 13.02.2024 r. w klasie 7a i 7c oraz 15.02.2024 r. w klasach 7b wykorzystano gogle VR z dostępem do portalu ClassVr firmy AKTIN oraz zestawy NTL SEK DYNAMICS P9902-4J i NTL MATERIAL FOR SUPPORTING AND ASSEMBLY P9901-4A zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie obserwowali ruch i lądowanie na Księżycu lądownika, pływali jachtem po wodach Italii, brali udział w wyścigu Tour de France, uczestniczyli w wyścigach samochodowych na torze w Darlington, obserwowali zawody snowbordingu w Rosji używając do tych celów gogli VR firmy AKTIN. Uczniowie obserwowali ruch jednostajny, przyspieszony i opóźniony. Uczeń nazywa ruchem jednostajnie przyspieszonym ruch, w którym wartość prędkości rośnie w jednostkowych przedziałach czasu o tę samą wartość, a ruchem jednostajnie opóźnionym - ruch, w którym wartość prędkości maleje w jednostkowych przedziałach czasu o tę samą wartość. Uczeń nazywa ruchem jednostajnym ruch, w którym droga przebyta w jednostkowych przedziałach czasu jest stała.
Podczas lekcji fizyki nt. "Bieguny magnetyczne magnesów” przeprowadzonych 14.02.2024 r. w klasach ósmych wykorzystano zestawy 44 magnesów (Fiz000018) firmy Jangar. Uczniowie pracując w grupach badali oddziaływanie magnesów z magnesami, magnesów z igłą magnetyczną kompasu, oddziaływanie magnesów na materiały magnetyczne. Uczniowie nazywają bieguny magnesów stałych i opisują oddziaływanie między nimi. Uczniowie opisują zachowanie się igły magnetycznej w obecności magnesu oraz zasadę działania kompasu; posługują się pojęciem biegunów magnetycznych Ziemi. Uczniowie opisują na przykładzie żelaza oddziaływanie magnesów na materiały magnetyczne i wymieniają przykłady wykorzystania tego oddziaływania. Uczniowie demonstrują zachowanie się igły magnetycznej w obecności magnesu.
Podczas lekcji chemii nt. "Etyn - budowa, właściwości i zastosowania” przeprowadzonych 07.02.2024 r. w klasie 8b i 13.02.2024 r. w klasie 8a wykorzystano wirtualne laboratorium EMPIRIUSZ z goglami VR zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie badali właściwości etynu wykorzystując wirtualne laboratorium EMPIRIUSZ z użyciem gogli VR. Uczeniowie na podstawie obserwacji opisują właściwości fizyczne i chemiczne (spalanie, przyłączanie bromu) etynu; wyszukują informacje na temat jego zastosowań i je wymieniają. Uczniowie przeprowadzają doświadczenie pozwalające odróżnić węglowodory nasycone od nienasyconych.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci