Dołączyliśmy do programu Europejskiej Współpracy Szkół eTwinning. Polega on na realizacji wspólnie uzgodnionych zadań przez szkoły partnerskie z Europy. Jest skierowany do wszystkich uczniów, którzy są ciekawi świata, chcą poznać nowych przyjaciół z innych krajów, pragną uczyć się języka angielskiego w nietypowy, innowacyjny sposób. Wszelkich informacji udzielają nauczyciele języka angielskiego.
Pierwsze realizowane przez nas projekty to:
Każdy uczestniczący kraj umieszcza na stronie https://padlet.com/fvendrel/7ekn2nzn8txv nazwę swego kraju, nazwę szkoły, hasło „Chcę pokoju” w języku angielskim i narodowym oraz flagę swego kraju. W naszej szkole zrobimy wystawę prac uczniów na Europejski Dzień Języków Obcych, który jest obchodzony w całej Europie w dniu 26 września. Wejdź w podany powyżej link, wybierz pracę, wykonaj ją na kartce A4 i przynieś do nauczyciela języka angielskiego. W nagrodę otrzymasz ocenę bardzo dobrą lub celującą z języka angielskiego.
https://padlet.com/fvendrel/7ekn2nzn8txv
2. European Languages Day
Chętni uczniowie odrysowują swoją dłoń na kartce papieru. Napiszemy na niej uzgodnione słowa po angielsku i po polsku, następnie wyślemy do krajów partnerskich, a potem otrzymamy podobne przesyłki z Europy.
3. Magic Four Seasons
a. Narysuj i opisz: porę roku, krajobraz, ubrania, hobby i aktywności wykonywane w każdej porze roku.
b. Każdy partner pisze historię dotyczącą każdej pory roku (wszystkie historie muszą mieć tych samych bohaterów, wcześniej wybranych przez uczniów i nauczycieli.
Linki do efektów naszej pracy w projekcie „Magic four seasons"
https://www.storyjumper.com/book/showframe/57419705/Magic-four-Seasons#
https://www.storyjumper.com/book/showframe/57374665/MAGIC-FOUR-SEASONS#page/26
4. Christmas / Easter postcards
Opisujemy swoje zwyczaje i tradycje świąteczne. Wysyłamy pocztówki do około 40 krajów, a w zamian otrzymujemy pocztówki z każdego z tych krajów.
Projekty etwinning w II semestrze 2018/2019
1.„Почему русский”
Współpracowaliśmy ze szkołami z Niemiec, Finlandii, Słowenii i Mołdawii. Otrzymywaliśmy i wysyłaliśmy kartki świąteczne z okazji Bożego Narodzenia, Walentynek, Wielkanocy, Dnia Dziecka. Pisaliśmy listy o sobie, przepisy na ulubione danie, przysłowia i łamańce językowe. Powstało wiele fantastycznych prezentacji i prac. Uczniowie nawzajem oglądali swoje nagrania i wystąpienia na platformie twinspace.
2.DIFFERENT COUNTRIES, SAME DAILY ROUTINES?
To projekt ze szkołami z Hiszpanii, Włoch, Serbii, Albanii, Turcji i Polski. Głównym jego celem była komunikacja na żywo. Spotykaliśmy się na czacie i wideokonferencji. Emocje często sięgały zenitu. Największą frajdę sprawiało nam to, że potrafimy zrozumieć kolegów z innych krajów mówiących po angielsku i potrafimy mówić tak, że i oni nas rozumieją.
3. Penfriends Poland – Sweden
W tym projekcie pisaliśmy listy do kolegów ze Szwecji. Najprzyjemniejsze było otrzymywanie papierowych listów i ich czytanie. Okazało się, że nie tylko my robimy błędy pisząc po angielsku, a zainteresowania mamy bardzo podobne, większość lubi gry komputerowe, pizzę i zwierzęta.
https://es.padlet.com/ona_cisteian/beyvwm2qblsb
https://es.surveymonkey.com/r/M3PRHPH
FUTAPPL01_Rdan_Plan0_Uniflow_0518_001.pdf