2

Lista projektów zakwalifikowanych do głosowania
w ramach Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego
w Szkole Podstawowej Nr 44 w Białymstoku

1.Rumiankowy ogródek wypoczynkowy przy szkole (kanapy i stoliki z materiałów ekologicznych (palety), kolorowe materace, parasole, kwiaty w donicach)

2.Dystrybutor wody do picia (dystrybutor wody RO – COOLER, filtry do wody, plastikowe kubeczki)

3.Rumiankowa strefa relaksu (stojaki na rowery, tabliczka ,,Parking”), ławki ogrodowe, parasole ogrodowe, kosze do segregacji śmieci)

4.Kącik odpoczynku (pufy, stoliki z krzesłami, szafka z półkami, gry planszowe, klocki
i słomki konstrukcyjne kosz na śmieci, zegar ścienny)

5.Melodyjka w sercu (dzwonek szkolny z melodyjką, duże czerwone serce metalowe na nakrętki, ławeczki drewniane)

6.Kolorowe kąciki relaksu (kolorowe pufy na każdym piętrze, zestaw stolików kawowych, zegary ścienne elektroniczne, lustra w szatniach od w-f)

W dniach 08 – 16.10.2020r. odbywać się będzie promocja uczniowskich projektów, która ma na celu

  • rozwijanie samorządności i kompetencji obywatelskich w szkole poprzez podejmowanie przez wszystkich uczniów inicjatyw związanych
    z samorządnością obywatelską,
  • zwiększenie zaangażowania społecznego uczniów,
  • rozwijanie kreatywności i sprawności organizacyjnej.

W dniu 20.10.2020r odbędzie się głosowanie, podczas którego wyłoniony zostanie zwycięski projekt !!!

W głosowaniu udział wezmą uczniowie, nauczyciele, dyrekcja szkoły oraz pracownicy SP Nr 44

Serdecznie zapraszamy do oddania głosu !!!

Zespół Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego


Szkolny budżet partycypacyjny w SP Nr 44 - nabór wniosków do 25.09.2020r!!!

Ogólnoszkolna akcja generowania pomysłów w SP Nr 44 cieszyła się ogromnym zainteresowaniem! Zespół projektowy SBP w SP Nr 44 prowadził konsultacje dla uczniów i zbierał pomysły do ,,Skrzynki pomysłów”. Uczniowie zgłaszali swoje propozycje ,,co chcieliby zmienić w szkole?” mając do wykorzystania kwotę 2600 zł. Uczniowie wykazali się dużą inwencją twórczą Na razie faworytem są szafki na książki oraz ławki przy salach i na podwórku ale pojawiły się też inne ciekawe pomysły tj. wiata i stojaki na rowery, kącik relaksacyjny do odpoczynku, kącik gier planszowych, ,,ciche dzwonki”, zegary na ścianach, stół do ping – ponga, telebim na ogłoszenia! Mamy mnóstwo pomysłów, teraz czekamy na Wasze projekty!!!

Zapraszamy uczniów, nauczycieli, rodziców oraz pracowników szkoły do składania wniosków na swoje projekty! Konsultacje dla zainteresowanych zespołów uczniowskich odbywają się codziennie podczas długich przerw lekcyjnych s. 110.

Termin przyjmowania zgłoszeń do 25.09.2020 r. do godz.13.00 s. 110

Czekamy na Wasze pomysły!!!

Zespół projektowy SBP

Anna Małgorzata Samborska, Wiktoria Szotko – kl. VIII c, Natalia Roszkowska – kl. VIII c, Pola Zdanowicz – kl. VIII c, Kamila Ochałek – kl. VIII d

Regulamin

Formularz


Szkolny Budżet Partycypacyjny w SP Nr 44 – start!!!

 

Szkoła Podstawowa Nr 44 im. Stanisława Moniuszki w Białymstoku uczestniczy w Projekcie “Szkolny Budżet Partycypacyjny”. W ciągu najbliższych 3 miesięcy będziemy współpracować nad tym, by wdrożyć w szkole budżet partycypacyjny. Wierzymy, że to narzędzie jest doskonałą możliwością wzmacniania postaw zaangażowania uczniów, a także świetną formą edukacji obywatelskiej.

Celem przedsięwzięcia jest zaktywizowanie społeczności szkolnej poprzez realizację budżetu partycypacyjnego, w którym o przeznaczeniu określonej sumy środków finansowych decyduje społeczność szkolna. Społeczność szkolna zgłasza pomysły, tworzy projekty, a następnie wybiera te, które ich zdaniem są najbardziej atrakcyjne i potrzebne uczniom.

Cele projektu to: rozwijanie samorządności i kompetencji obywatelskich w szkole poprzez podejmowanie przez wszystkich uczniów inicjatyw związanych z samorządnością obywatelską, atrakcyjny sposób na zwiększenie zaangażowania społecznego młodzieży, rozwijanie kreatywności
I sprawności organizacyjnej.

Można składać następujące typy projektów:

inwestycje (np. remonty, prace ogrodowe)

zakupy (np. wyposażenie klas, zakup książek, sprzętu sportowego)

wydarzenia (np. impreza, dodatkowe zajęcia).

Na realizację zwycięskich projektów przeznaczone są pieniądze ze Szkolnego Budżetu Partycypajnego w wysokości 2000 zł.

Realizacja Szkolnego Budżetu przebiega zgodnie z następującym harmonogramem:

od 02 - 11 września 2020 r Promocja Szkolnego Budżetu
14 - 25 września 2020 r. Pisanie i składanie projektów
28 września – 02 października 2020r Sprawdzanie projektów
07 październik 2020r. Ogłoszenie listy projektów dopuszczonych do etapu głosowania
08 – 16 październik 2020r. Promocja projektów
20 październik 2020r. Głosowanie
23 październik 2020r. Ogłoszenie wyników
26 pażdziernik – 15 listopad 2020r. Realizacja projektów
Do 30 listopada 2020r. Ewaluacja

Szkolny zespół koordynujący:

Anna Małgorzata Samborska, Wiktoria Szotko – kl. VIII c, Natalia Roszkowska – kl. VIII c

Pola Zdanowicz – kl. VIII c, Kamila Ochałek – kl. VIII d

Pobierz załącznik

1

 

 

 


2

Szkolny Budżet Partycypacyjny w SP Nr 44

Szkoła Podstawowa Nr 44 im. Stanisława Moniuszki w Białymstoku została zakwalifikowana do udziału w Projekcie “Akcelerator aktywności obywatelskiej”. W ciągu najbliższych miesięcy będziemy współpracować nad tym, by wdrożyć w szkole budżet partycypacyjny. Wierzymy, że to narzędzie jest doskonałą możliwością wzmacniania postaw zaangażowania uczniów, a także świetną formą edukacji obywatelskiej.

Projekt „Akcelerator aktywności obywatelskiej” jest organizowany przez Fundację SocLab oraz Fundację Otwarta Edukacja w okresie maj 2020 do 30.11.2020 r.

Celem przedsięwzięcia jest zaktywizowanie społeczności szkolnej poprzez realizację budżetu partycypacyjnego, w którym o przeznaczeniu określonej sumy środków finansowych decyduje społeczność szkolna. Społeczność szkolna zgłasza pomysły, tworzy projekty, a następnie wybiera te, które ich zdaniem są najbardziej atrakcyjne i potrzebne.

Organizatorzy zapewniają fundusz partycypacyjny w wysokości 2000 zł dla szkoły, który zostanie przeznaczony na realizację zwycięskich projektów.

Udział w projekcie zakłada utworzenie w szkole zespołu koordynującego, który będzie odpowiedzialny za przygotowanie i przeprowadzenie procesu szkolnego budżetu partycypacyjnego. Powinien on się składać z uczniów oraz osób dorosłych. Podstawą jego składu będzie troje uczniów oraz opiekun/koordynator ze strony kadry szkoły - są to bezpośredni uczestnicy projektu, którzy wezmą udział w zaplanowanych działaniach szkoleniowych i będą pozostawać w stałym kontakcie z ekspertem ze strony Fundacji.

Z uwagi na to, iż funkcjonujemy obecnie w warunkach nadzwyczajnych - bez możliwości osobistego spotkania dostosowujemy nasze działania do zaistniałej sytuacji. W celu przybliżenia idei szkolnego budżetu partycypacyjnego oraz omówienia założeń i harmonogramu projektu opiekun/koordynator wraz z uczniami uczestniczą w spotkaniach online na platformie Zoom.

Szkolny zespół koordynujący:

Anna Małgorzata Samborska - opiekun

Natalia Roszkowska – kl. VII c

Wiktoria Szotko – kl. VII c

Pola Zdanowicz – kl. VII c


Szkolne budżety partycypacyjne w województwie podlaskim

Szkolny budżet partycypacyjny to idea, która od kilku lat jest wdrażana na całym świecie, również
w Polsce.

Na czym polega szkolny budżet partycypacyjny? Uczniowie decydują o przeznaczeniu określonej sumy pieniędzy na potrzebne według nich działania. Mogą na przykład zakupić potrzebny sprzęt czy wyposażenie. Każdy uczeń może zgłosić swój pomysł. O tym, który pomysł będzie zrealizowany, również decyduje społeczność szkolna – odbywa się to zwykle w formule głosowania.

Fundacja SocLab i Fundacja Otwarta Edukacja będą wspierać szkolne budżety partycypacyjne w naszym województwie, gdyż jest to świetny sposób na edukację obywatelską.

Jak pokazuje przeprowadzona przez Centrum Edukacji Obywatelskiej dla Koalicji na rzecz Samorządów Uczniowskich diagnoza, wciąż większość uczniów nie ma poczucia wpływu na to, co dzieje się w szkole, często samorządy uczniowskie są postrzegane jako inicjowane przez dorosłych, a osoby z władz samorządu nie są uznawane za reprezentujące interesy uczniów. Taka sytuacja sprawia, że uczniowie nie chcą się angażować w życie szkoły, ich aktywność społeczna na przestrzeni lat spada. Danie uczniom realnego wpływu na funkcjonowanie szkoły (np. poprzez budżet partycypacyjny) może zmienić sytuację diametralnie. W trakcie projektu uczestnicy nabędą nowe kompetencje i umiejętności tj. jak praca w zespole, planowanie, promocja swojego pomysłu, kreatywność. Projekt daje możliwość wzmocnienia w uczniach poczucie sprawstwa oraz integracji społeczności szkolnych wokół wspólnych celów.

W projekcie bierze udział 8 szkół z woj. podlaskiego. Każda z nich będzie mogła decydować o przeznaczeniu kwoty 2000 zł. Za realizację procedury budżetu partycypacyjnego odpowiedzialne będą zespoły uczniowskie wraz z opiekunem, które najpierw zostaną przeszkolone. Następnie przy wsparciu merytorycznym ekspertów do spraw partycypacji z Fundacji SocLab i Fundacji Otwarta Edukacja, przygotują i przeprowadzą szkolne budżety partycypacyjne.

Od połowy maja rozpoczęły się działania, które będą kontynuowane do końca listopada br.

Realizacja wyżej wymienionych działań jest możliwa dzięki dotacji z Narodowego Instytutu Wolności Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.

Kontakty do Organizatorów:

Agnieszka Maszkowska/Fundacja SocLab

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Mariusz Sokołowski/Fundacja Otwarta Edukacja

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

1

Logo Mistrzowie Matlandii 2

naskSzkoła bierze udział w projekcie pn. „Zdalna Szkoła - wsparcie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej w systemie kształcenia zdalnego” współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.