W związku z dzisiejszym ogłoszeniem Premiera Rządu i Projektem Rozporządzenia MEN o czasowym ograniczeniu funkcjonowania szkół w związku z zapobieganiem i zwalczaniem COVID-19 Dyrektor Szkoły informuje, iż od dnia 26 października 2020r. do dnia 06 listopada 2020r.:

1. Uczniowie klas I - III odbywają naukę w trybie stacjonarnym według obowiązującego planu zajęć. Również obiady uczniów klas I - III są w niezmienionej formie. W szkole obowiązuje wszystkich uczniów reżim sanitarny DDM (dezynfekcja, dystans, maseczki).

2. Uczniowie klas IV - VIII od poniedziałku dnia 26 października 2020r. przechodzą na naukę w trybie zdalnym. Realizacja zajęć przedmiotowych odbywać się będzie poprzez wykorzystanie metod i technik na odległość, w tym następujących narzędzi: e- dziennik VULCAN, platforma Microsoft Teams, aplikacja Zoom.us. Wybór określonej formy, w tym wybór lekcji on-line(30 minut) ustala nauczyciel prowadzący. Uczniowie klas IV - VIII w tym czasie nie korzystają ze stołówki szkolnej - odpisy za wykupione obiady będą wykonywane automatycznie przez intendenta szkoły.

W przypadku jakichkolwiek trudności komunikacyjnych proszę o bezpośredni kontakt z wychowawcą klasy.

Z poważaniem, Dyrekcja Szkoły

Szanowni Rodzice, drodzy Uczniowie.

Otrzymaliście lub wkrótce otrzymacie za pośrednictwem dziennika elektronicznego szkoły wiadomość z linkiem do instrukcji umożliwiającej zalogowanie się do platformy Office 365 i aplikacji Teams.

Aplikacja jest bezpłatna. W skład aplikacji wchodzą:

  • programy z pakietu Office (np.:Word, Excel, PowerPoint)
  • oraz aplikacja Teams - do zdalnej nauki i pracy zespołowej

Aplikacja jest przeznaczona dla uczniów i nauczycieli.

Prosimy o wykonanie czynności podanych w instrukcji.

https://sp44.bialystok.pl/images/pliki/instrukcja/instrukcja_SP44_uczen.pdf

Z poważaniem

Daniel Baranowski

2

Lista projektów zakwalifikowanych do głosowania
w ramach Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego
w Szkole Podstawowej Nr 44 w Białymstoku

1.Rumiankowy ogródek wypoczynkowy przy szkole (kanapy i stoliki z materiałów ekologicznych (palety), kolorowe materace, parasole, kwiaty w donicach)

2.Dystrybutor wody do picia (dystrybutor wody RO – COOLER, filtry do wody, plastikowe kubeczki)

3.Rumiankowa strefa relaksu (stojaki na rowery, tabliczka ,,Parking”), ławki ogrodowe, parasole ogrodowe, kosze do segregacji śmieci)

4.Kącik odpoczynku (pufy, stoliki z krzesłami, szafka z półkami, gry planszowe, klocki i słomki konstrukcyjne kosz na śmieci, zegar ścienny)

5.Melodyjka w sercu (dzwonek szkolny z melodyjką, duże czerwone serce metalowe na nakrętki, ławeczki drewniane)

6.Kolorowe kąciki relaksu (kolorowe pufy na każdym piętrze, zestaw stolików kawowych, zegary ścienne elektroniczne, lustra w szatniach od w-f)

 W dniach 08 – 16.10.2020r. odbywać się będzie promocja uczniowskich projektów, która ma na celu

  • rozwijanie samorządności i kompetencji obywatelskich w szkole poprzez podejmowanie przez wszystkich uczniów inicjatyw związanych
    z samorządnością obywatelską,
  • zwiększenie zaangażowania społecznego uczniów,
  • rozwijanie kreatywności i sprawności organizacyjnej.

W dniu 20.10.2020r odbędzie się głosowanie, podczas którego wyłoniony zostanie zwycięski projekt !!!

W głosowaniu udział wezmą uczniowie, nauczyciele, dyrekcja szkoły oraz pracownicy SP Nr 44

Serdecznie zapraszamy do oddania głosu !!!

Zespół Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego

1. Łamańce językowe.
Znajdź w Internecie łamańce językowe w języku angielskim, rosyjskim i polskim.
Naucz się mówić jak najszybciej co najmniej jednego i zaprezentuj go swojemu
nauczycielowi języka angielskiego, rosyjskiego i/lub polskiego. W nagrodę ocena
cząstkowa z danego języka.
2. Quiz językowy
W dniu 25 września, na lekcjach języka angielskiego przeprowadzone zostaną
quizy i gry językowe. Możesz przygotować się również odwiedzając stronę
bit.ly/2dlAiq3.
3. Wyzwanie językowe.
W tym roku zapraszamy wszystkich do wzięcia udziału w WYZWANIU
JĘZYKOWYM – 51 ZADAŃ! Zadania możesz znaleźć w poniższym linku, ściągnąć
podręcznik z zadaniami lub zainstalować aplikację na telefon. Nauczyciele
języków obcych pokażą jak to zrobić w dniu 25.09.2020r.
MOŻESZ WYBRAĆ ŁATWE ZADANIA, KTÓRE NIE WYMAGAJĄ DUŻO CZASU,
NP. „POLICZ OD 1 DO 10 W 3 RÓŻNYCH JĘZYKACH W CIĄGU JEDNEJ
MINUTY”, JAK RÓWNIEŻ SPRÓBOWAĆ TYCH, KTÓRE SĄ NIECO BARDZIEJ
WYMAGAJĄCE: „WRAZ Z PRZYJACIELEM, NAPISZ SŁOWA DO PIOSENKI /
RAPU W JĘZYKU OBCYM”. KAŻDY POWINIEN ZNALEŹĆ COŚ DLA SIEBIE, A
MOŻESZ RÓWNIEŻ ODKRYĆ, ŻE FAKTYCZNIE UMIESZ I WIESZ WIĘCEJ NIŻ
MYŚLISZ!
JEŚLI NIE MOŻESZ ZDECYDOWAĆ, OD KTÓREGO ZADANIA ZACZĄĆ, KLIKNIJ
KOŁO DECYZYJNE I POZWÓL, ŻEBY PRZYPADEK ZDECYDOWAŁ ZA CIEBIE!
JEŚLI POLUBISZ WYZWANIA TAK BARDZO, ŻE UDA CI SIĘ UKOŃCZYĆ 10
LUB WIĘCEJ Z NICH, MOŻESZ OTRZYMAĆ CERTYFIKAT, KLIKAJĄC W
LINK, A JEŚLI CHCESZ POKAZAĆ ŚWIATU SWOJE UMIEJĘTNOŚCI
JĘZYKOWE, DLACZEGO BY NIE PODJĄĆ SIĘ 51. ZADANIA „CO ODWAŻYSZ
SIĘ ZROBIĆ W OBCYM JĘZYKU?”
https://edl.ecml.at/Activities/Languagechallenge/tabid/3207/Default.aspx

2

Szkolny Budżet Partycypacyjny w SP Nr 44 – start!!!

Szkoła Podstawowa Nr 44 im. Stanisława Moniuszki w Białymstoku uczestniczy w Projekcie “Szkolny Budżet Partycypacyjny”. W ciągu najbliższych 3 miesięcy będziemy współpracować nad tym, by wdrożyć w szkole budżet partycypacyjny. Wierzymy, że to narzędzie jest doskonałą możliwością wzmacniania postaw zaangażowania uczniów, a także świetną formą edukacji obywatelskiej.

Celem przedsięwzięcia jest zaktywizowanie społeczności szkolnej poprzez realizację budżetu partycypacyjnego, w którym o przeznaczeniu określonej sumy środków finansowych decyduje społeczność szkolna. Społeczność szkolna zgłasza pomysły, tworzy projekty, a następnie wybiera te, które ich zdaniem są najbardziej atrakcyjne i potrzebne uczniom.

Cele projektu to: rozwijanie samorządności i kompetencji obywatelskich w szkole poprzez podejmowanie przez wszystkich uczniów inicjatyw związanych z samorządnością obywatelską, atrakcyjny sposób na zwiększenie zaangażowania społecznego młodzieży, rozwijanie kreatywności
I sprawności organizacyjnej.

Można składać następujące typy projektów:

inwestycje (np. remonty, prace ogrodowe)

zakupy (np. wyposażenie klas, zakup książek, sprzętu sportowego)

wydarzenia (np. impreza, dodatkowe zajęcia).

Na realizację zwycięskich projektów przeznaczone są pieniądze ze Szkolnego Budżetu Partycypajnego w wysokości 2000 zł.

Realizacja Szkolnego Budżetu przebiega zgodnie z następującym harmonogramem:

od 02 - 11 września 2020 r Promocja Szkolnego Budżetu
14 - 25 września 2020 r. Pisanie i składanie projektów
28 września – 02 października 2020r Sprawdzanie projektów
07 październik 2020r. Ogłoszenie listy projektów dopuszczonych do etapu głosowania
08 – 16 październik 2020r. Promocja projektów
20 październik 2020r. Głosowanie
23 październik 2020r. Ogłoszenie wyników
26 pażdziernik – 15 listopad 2020r. Realizacja projektów
Do 30 listopada 2020r. Ewaluacja

Szkolny zespół koordynujący:

Anna Małgorzata Samborska, Wiktoria Szotko – kl. VIII c, Natalia Roszkowska – kl. VIII c

Pola Zdanowicz – kl. VIII c, Kamila Ochałek – kl. VIII d

Pobierz załącznik

1

Szanowni Rodzice

Informuję, iż od 1 września 2020 roku ulega zmianie stawka żywieniowa za jeden dzień

i będzie wynosić 3,30 złotych

Informację o opłacie za wrzesień 2020 otrzymają Państwo drogą e-mailową na podany we wniosku adres 

WPŁATY ZA OBIADY ZA WRZESIEŃ 2020 R

przekazujemy na konto:

68 1240 1154 1111 0010 3576 2473.

W tytule wpisujemy : imię i nazwisko dziecka, klasa, za jaki m-c opłata.
przykład: „Opłata za obiady za wrzesień 2020 r., Ola Iksińska, klasa 3a”,
W przypadku opłaty za więcej niż jedno dziecko w tytule wpłaty należy wpisać każde dziecko osobno.

Obiady wydawane będą od 7 września 2020r na podstawie dokonanych wpłat oraz posiadania KART „STOPEREK”

Wyprawka do klasy I

  • 3 zeszyty 16 – kartkowe w 3 linie
  • 3 zeszyty 16 – kartkowe w kratkę
  • Zeszyt 16 – kartkowy w kratkę lub dzienniczek ucznia (mały zeszyt w kratkę) do korespondencji z rodzicami
  • Teczka papierowa lub plastikowa z gumką – A4
  • Zeszyt papierów kolorowych A4 (wycinanka)

(prosimy zwrócić uwagę na „żywe” kolory kartek, nie kupujemy wycinanek samoprzylepnych)

  • Blok techniczny z białymi kartkami A4

( prosimy zwrócić uwagę na odpowiednią grubość papieru)

  • Blok techniczny z kolorowymi kartkami A4 - „ żywe” kolory!
  • Blok rysunkowy z białymi kartkami A4
  • Blok rysunkowy z kolorowymi kartkami A4 – „ żywe” kolory!
  • Plastelina (polecamy produkty marki ASTRA)
  • Kredki pastele olejne – większe pudełko ( polecamy produkty marki ASTRA)
  • Kredki ołówkowe
  • Farby plakatowe ( więcej niż 6 kolorów) i akwarele, kubek na wodę (polecamy produkty marki ASTRA)
  • Pędzle : gruby, cienki
  • Klej w sztyfcie
  • Nożyczki
  • Linijka 20 cm
  • Piórnik, najlepiej rozkładany, a w nim:
    • 2 ołówki miękkie zatemperowane, temperówka, gumka, klej, nożyce, linijka (wymienione wcześniej)
  • Strój gimnastyczny w podpisanym worku

(biała koszulka, ciemne spodenki, buty sportowe z jasną podeszwą)

  • 2 zdjęcia do legitymacji szkolnej

(podpisane: imię i nazwisko, data urodzenia, adres)

Logo Mistrzowie Matlandii 2

naskSzkoła bierze udział w projekcie pn. „Zdalna Szkoła - wsparcie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej w systemie kształcenia zdalnego” współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.